فایل ورد طراحي شهري، نماهاي شهري و امنيت رواني مطالعه موردي خيابان طالقاني بيرجند

لینک دانلود

فایل ورد طراحي شهري، نماهاي شهري و امنيت رواني مطالعه موردي خيابان طالقاني بيرجند دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد طراحي شهري، نماهاي شهري و امنيت رواني مطالعه موردي خيابان طالقاني بيرجند کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد طراحي شهري، نماهاي شهري و امنيت رواني مطالعه موردي خيابان طالقاني بيرجند،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد طراحي شهري، نماهاي شهري و امنيت رواني مطالعه موردي خيابان طالقاني بيرجند :






تعداد صفحات :24

چکیده مقاله:

امنیت روانی به عنوان یکی از نیازهای اساسی شهروندان در ساختارهای شهری به شمار رفته و از اهمیت ویژه ای به واسطه دربرگیری احساس آرامش و آسایش بصری برای شهروندان برخوردار است . امروزه یکی از مهمترین مسائلی که نظر معماران،برنامه ریزان و طراحان شهری را به خود جلب نموده است، مسئله ی آلودگی ها و اغتشاشات بصری محیط شهری است. این نوع آلودگی که متاسفانه از دید مدیران شهری پنهان مانده بدون شک در آینده ای نه چندان دور معضل جدی شهر خواهد شد. بخشی از اغتشاشات بصری در خیابان طالقانی بیرجند مربوط به ناهماهنگی و بی نظمی در تابلوها و بنرهای مراکز پزشکی و تجاری،بنرهای تبلیغاتی در میادین و خیابان ها، بناهای نیمه کاره، نوشته های روی دیوارها، رنگ های مرده و عناصر ناهماهنگ شهری می باشد که اغلب گمان می شود در مقایسه با دیگر آلودگی ها پیامدهای کمتری دارند اما بی توجهی به آن از عوامل مهم ایجادناهنجاری دیداری و عدم امنیت روانی و سردرگمی افراد در سطح شهرهاست. این تابلوها متاسفانه بدون هیچ نظارتی تولید و نصبمی شوند و از نظر نوع، اندازه و محل نصب از هیچ ضابطه ای پیروی نمی کنند و به نظر می رسد که نهاد و یا دستگاهی نظارت جدی بر این کار ندارد. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، تبلیغات شهری و تصاویر موجود در خیابان ها بر اساس اصول شهرسازی تنظیم شده و هر محله بر اساس بافت شهری تبلیغات خاص خود را دارد. در حقیقت ساختمان سازی و بهتبع آن تبلیغات محله های شهری در این کشورها قاعده مند است. این مقاله با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و مشاهدات میدانی ابتدا عواملی که به طور کل باعث بروز آلودگی بصری در نماهای شهری می شود را مطرح و سپس راهکارهایی را جهت کاهشآلودگی بصری و ایجاد آرامش روانی و نشاط شهروندان ارائه می دهد. به دنبال اجرایی ساختن راهکارهای پیشنهاد شده در اینپژوهش انتظار می رود بتوان با ساماندهی تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و استانداردسازی آنها از نظر شکل و محل نصب، بی نظمی ها و اغتشاشات بصری که هارمونی و آرامش مغز را دچار اختلال می کند را کاهش داد و باعث افزایش کیفیت کالبدی و ارتقاء آسایش بصری در این خیابان شد .

توضیحات بیشتر